Zdravé mlsání pro děti

Zdravé mlsání pro děti

Děti jsou náchylné k velké oblibě sladkých potravin a bohužel, co se v mládí naučí, to se bohužel špatně odnaučuje v dospělosti. Ideálně nabídněte dětem ovoce, v jakékoli formě, ideálně nedoslazované a bez přidaných látek. Dnes se ale dají koupit pochoutky, které dětem nejen chutnají ale jsou i zdravé.
bobulové ovoce
1.      Ovoce
Ovoce je ideální formou odměny pro dítě místo sladkostí a jiných pochutin. Ovoce nemusíte dávat dítku jenom v čerstvé formě, ale také ve formě sušené, přesnídávek, ovocných džemů a dalších pochutin. Soustřeďte se především na to, aby v daném výrobku nebyl zbytečně přidaný cukr a nebylo tím pádem ovoce zbytečně sladké. Pokud dáváte dítěti čerstvé ovoce, pak ho můžete nakrájet třeba do krabičky a vzít s sebou na hřiště či na výlet.
2.      Sušenky
Různé čokoládky, sušenky a sladkosti jsou u dětí velice oblíbené ale naprosto nevhodné. Pokud chcete dětem kupovat sušenky, zaměřte se na jejich složení. Neměly by obsahovat příliš moc cukru, mouky, tuků a také by neměly obsahovat hodně přidaných látek. Ty jsou mnohdy stěžejní a pro děti nevhodné. Stejně tak chemická barviva jsou pro děti rizikem, především azobarviva. Sladké výrobky pro děti se snažte co nejvíce omezit nebo nenabízet vůbec.
3.      Zelenina
Zelenina není mezi dětmi moc oblíbená, ale pro naše zdraví je stěžejní. Dnes se dají koupit i různé křupky, které obsahují zeleninu, které jsou pro děti lukrativnější. Pokud vaše dítě má rádo klasickou zeleninu, pak se nebojte mu ji nabízet neomezeně. Kupujte ji nejlépe v bio kvalitě, tak aby nebyla plná pesticidů.
ořechy mezi zeleninou
4.      Křupky
U maminek a především u dětí jsou oblíbené obyčejné křupky, které se dají koupit kukuřičné, pohankové a rýžové. Mnohdy se dají koupit i ochucené. Pohlídejte si jak obsah cukru, tak obsah soli, která bývá mnohdy alarmující. Křupky dětem také nedávejte moc často, nejsou zrovna nejzdravější a obsahují spoustu jednoduchého cukru.